Kritika
Po druhej svetovej vojne sa dostáva na výslnie modernej existenčnej doby.
Jedným z prvých autorov, ktorý prepracoval dielo, akoby do komiksovej podoby, bol Andy Warhol. Tým sa plagiatorstvo diela stalo jednoduchším a obrazu sa začala veľká sláva.
Výkrik sa dá použiť 1000 spôsobmi, má teda mnoho vlastností, o ktorých sa Muchovi ani nesnívalo.V deväťdesiatych rokoch znamenalo dielo iróniu, pocity bezvýznamnosti mladých ľudí.
Peter Conrád (Oxford) : ,, Iróniou je, že z tohto diela robíme akoby nafukovaciu hračku tým že ho paroduje"
Mara Helen Wood : ,,Pre ľudí akoby bol bezprostredný uhol pohľadu ničím príjemným a preto ho prijímajú takýmto spôsobom, čiže ironicky a mnohokrát zosmiešňovaním."
Tracy Emin : ,,Pri bežnom pohľade na tento obraz nie je nič pekného, ani zvláštneho a práve to je na ňom úžasné. Obsahuje širší podtext."
Peter Conrád (Oxford) : ,,Najväčšiu dezinterpretáciu diela predstavuje nafukovací výkrik. Vystrihli sme postavu z obrazu a zabudli na krajinu."
( Roku 1991 Robert Fishbone vymyslel nový fenomén do svojho suvenírového obchodu, predstavujúci nafúknutú postavu. Autor tohto suveníru je typickým príkladom masívneho dopadu dnešnej spoločnosti na významné umelecké diela minulosti.)
Trasy Emin : ,,Uvidíme ešte niekedy Munchovo dielo nevinným pohľadom, ako ho videli ľudia Munchovej doby alebo on sám?"